Ból u niemowląt, dzieci i młodzieży

Ta książka zawiera wiele informacji, które pomogą lekarzom w opiece nad dziećmi cierpiącymi. Książka składa się z trzech części, obejmujących teoretyczne perspektywy, strategie leczenia i konkretne problemy. Pierwsza część dotyczy podstawowej nauki o bólu, podkreślając aspekty rozwojowe i reakcje psychiczne, które wpływają na ekspresję i pomiar bólu w okresie niemowlęcym i dzieciństwie. Część II opisuje farmakologiczne, fizyczne i psychologiczne podejścia, które mogą być odpowiednie dla różnych rodzajów bólu. Ostatni rozdział dotyczy szerokiego zakresu powszechnych i specyficznych problemów, takich jak ból mięśniowo-szkieletowy i ból w niedokrwistości sierpowatokrwinkowej. Smak książki jest multidyscyplinarny. Redaktorami i większością autorów są lekarze, ale psychologowie, pielęgniarki, fizjoterapeuci i naukowcy wnoszą wiele rozdziałów; kilka rozdziałów jest pisanych wspólnie przez autorów z różnych dziedzin. Ważną siłą tej książki jest utrzymana w niej równowaga, która umożliwia dyskusje na temat procedur neurochirurgicznych i technik anestezjologicznych dla bólu przewlekłego, aby usiąść wygodnie obok rozdziałów dotyczących pielęgnacji i fizykoterapii dla dzieci z bólem. Znaczenie psychologicznego zarządzania bólem jest wzmocnione w całej książce: Pracownicy służby zdrowia nie mogą wybrać, aby unikać używania psychologii w leczeniu bólu. Naszym wyborem jest to, czy użyć psychologii świadomie, konstruktywnie, czy pozostawić psychologiczny aspekt naszych interwencji przypadkowi.
Niektóre rozdziały z pierwszej edycji zostały zaabsorbowane w innych rozdziałach tego nowego wydania. Postępowanie w bólu pooperacyjnym omówiono w rozdziałach dotyczących opioidów i blokady nerwów obwodowych, a także wielu innych. Nowy rozdział zajmuje się problemami związanymi z oceną i leczeniem bólu u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Kolejny nowy rozdział omawia uzupełniające i alternatywne terapie medyczne w leczeniu bólu u dzieci. Ten sympatyczny i uporządkowany rozdział, wsparty dodatkiem zasobów, zasługuje na szerokie przeczytanie. Zarządzanie bólem u krytycznie chorego dziecka na oddziale intensywnej opieki pediatrycznej zostało omówione w rozdziale, w którym omówiono środki uspokajające i podkreślono związek bólu z lękiem i dystresem emocjonalnym. Jeszcze inny rozdział obejmuje sedację i analgezję w oddziale ratunkowym.
Redaktorzy, ogólnie rzecz biorąc, zachowali zgodność autorstwa z pierwszą edycją, a przeważają autorzy północnoamerykańscy. Jednak w drugim wydaniu, oprócz faktycznej aktualizacji, nastąpiła znaczna i stała zmiana gramatyki w całym tekście. Książka była łatwa i przyjemna do przeczytania. Mimo, że na 892 stronach, nie zmieści się w kieszeni, książka pozostaje zwartym pojedynczym tomem, który można łatwo przenieść. Niezależnie od tego, czy czytelnik jest zainteresowany szerokością (kulturowe rozważania dotyczące bólu dzieci, na przykład) lub szczegółami (takimi jak informacja o odsadzeniu dziecka od dożylnego fentanylu do doustnego metadonu), książka jest równie pomocna. Ból u niemowląt, dzieci i nastolatków jest kompleksowym rachunkiem, który osiąga cel redaktora, o którym mowa we wstępie, udokumentować niezwykłe zmiany w postawie i praktyce, które miały miejsce w obszarze bólu i jego kontroli u dzieci . przewidzieć, że książka będzie szeroko czytana.
John M Goddard, MB, BS
Sheffield Children s Hospital, Sheffield S10 2TH, United Kingdom
john. [email protected] nhs.uk
[patrz też: espumisan przed usg, ministerstwo zdrowia logo, wyszukiwarka leków ]