Charakterystyka chłoniaka Hodgkina po mononukleozie zakaźnej cd

Oszacowaliśmy względne ryzyko chłoniaka Hodgkina ogólnie i zgodnie z czasem, jaki upłynął od testu Paula-Bunnella, z 95-procentowymi przedziałami ufności w oparciu o test Wald a, zakładając, że zaobserwowane przypadki były zgodne z rozkładem Poissona. Ryzyko wystąpienia EBV-dodatniego i EBV-Negative Hodgkin s Lymphoma po mononukleozie zakaźnej
Tematy, powiązania i kontynuacja
Aby ocenić ryzyko wystąpienia EBV-dodatniego i nieziarniczego chłoniaka Hodgkina z EBV po mononukleozie zakaźnej z wystarczającą mocą statystyczną, połączyliśmy duńską kohortę pacjentów, którzy pozytywnie przeszli test Paula-Bunnella ze szwedzką kohortą 21 510 pacjentów, którzy w pewnym diagnoza mononukleozy zakaźnej.5 Zidentyfikowaliśmy wszystkie osoby w szwedzkim rejestrze pacjentów hospitalizowanych w populacji, które otrzymały diagnozę rozładowania mononukleozy zakaźnej w latach 1964-1994. Korzystając z unikalnego krajowego numeru rejestracyjnego pacjenta, powiązaliśmy tę kohortę ze szwedzką przyczyną Rejestr zgonów i rejestr populacji i zmian populacyjnych w celu ustalenia statusu życiowego pacjentów od roku 1995 i szwedzkiego rejestru chorób nowotworowych w celu identyfikacji tych z chłoniakiem Hodgkina. Obserwacje szwedzkich pacjentów rozpoczęły się miesiąc po rozpoznaniu zakaźnej mononukleozy i zakończyły się w dniu rozpoznania chłoniaka Hodgkina, śmierci, emigracji lub 31 grudnia 1995 r., W zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Próbki nowotworowe
Osocze nowotworowe zawierające parafinę było dostępne dla 33 z 46 pacjentów z chłoniakiem Hodgkina (72 procent) zidentyfikowanym w kohortowej duńsko-szwedzkiej grupie pacjentów z mononukleozą zakaźną. Po histologicznym potwierdzeniu rozpoznania istniał wystarczający materiał do analizy EBV dla 32 z 33 pacjentów.
Analizy EBV
Przeciwciała do analizy EBV otrzymano od Dako. Skrawki parafiny barwiono za pomocą standardowej techniki immunohistochemicznej (EnVision, Dako). Błonowe białko błonowe EBV wykryto w komórkach Reeda-Sternberga za pomocą koktajlu przeciwciał CS 1-4.13 Antygen odzyskano przez przegrzanie próbek w buforze TEG (10 nM TRIS i 0,5 nM EGTA, pH 9) w kuchence mikrofalowej. RNA kodowane EBV wykrywano przez hybrydyzację in situ z zastosowaniem jednoniciowych rybosób znakowanych digoksygeniną. 14 We wszystkich próbach, które były negatywne dla RNA kodowanego EBV, hybrydyzację in situ powtórzono przy użyciu zmodyfikowanej techniki obejmującej amplifikację sygnału tyraminy. .14
Analiza statystyczna
Analiza statystyczna zależności między mononukleozą zakaźną a ryzykiem wystąpienia EBV-dodatniego i chłoniaka nieziarniczego z EBV była ograniczona do okresu dwóch lat lub więcej po mononukleozie zakaźnej w celu zminimalizowania błędu w obserwacji kohorty z negatywnym Paulem. -Bunnell test. Pozostało 40 z 46 pierwotnych pacjentów w kohorcie duńsko-szwedzkiej. Status EBV guza ustalono u 29 pacjentów, u których rozwinęły się chłoniaki Hodgkina w tym okresie obserwacji; status EBV guza u pozostałych 11 pacjentów był nieznany.
Stosując iloraz szans jako miarę względnego ryzyka, najpierw porównaliśmy rozkład chłoniaków Hodgkina z EBV-dodatnimi i EBV-ujemnymi wśród 29 pacjentów o znanym statusie EBV z dystrybucją w międzynarodowym, wieloośrodkowym badaniu obejmującym 1105 pacjentów z chłoniakiem Hodgkina. 6 Podejście kohortowe, oszacowaliśmy całkowite względne ryzyko (mierzone jako standaryzowane współczynniki zachorowalności, jak opisano powyżej) EBV-dodatniego i EBV-ujemnego chłoniaka Hodgkina po mononukleozie zakaźnej
[patrz też: toxo igg cena, przychodnia na żelaznej, otręby ryżowe ]
[przypisy: otręby ryżowe, ministerstwo zdrowia lista leków dla seniorów, prześwietlenie zębów ]