Charakterystyka chłoniaka Hodgkina po mononukleozie zakaźnej czesc 4

Ponieważ wskaźniki zapadalności na populację są dostępne tylko w przypadku chłoniaka Hodgkina, przybliżamy współczynniki specyficzne dla danego EBV przez przyporządkowywanie częstości występowania wieku, płci, okresu i kraju w przypadku chłoniaka Hodgkina według EBV-dodatniego i EBV-ujemnego do rozkładów zidentyfikowanych podczas bezpośrednich badań guzów EBV.6 Następnie scharakteryzowano czasową zmienność ryzyka wystąpienia chłoniaka nieziarniczego związanego z EBV i EBV-ujemnego po mononukleozie zakaźnej i oszacowano średni okres inkubacji chłoniaka Hodgkina z zakaźną mononukleozą. W szczególności w serii analiz testowaliśmy założenie, że względne ryzyko chłoniaka Hodgkina, dodatniego względem EBV-dodatniego i EBV-ujemnego, było stałe w okresie po mononukleozie zakaźnej wobec alternatywnego założenia, że względne ryzyko zmieniało się w czasie w wyniku dodatkowe ryzyko chłoniaka, które można bezpośrednio przypisać mononukleozie zakaźnej, i które przyjęto zgodnie z charakterystycznym dla dzwonka schematem rozkładów okresowych kilku chorób zakaźnych. Przeprowadziliśmy trzy z tych analiz, z których każda obejmowała 11 pacjentów z chłoniakiem Hodgkina, u których status EBV w guzie był nieznany: w jednej z analiz przyjęto, że wszyscy 11 pacjentów byli dodatni pod względem EBV, jeden zakładał, że wszyscy byli ujemni pod względem EBV, a jeden (najbardziej prawdopodobny scenariusz) założył, że brakujące dane na temat statusu wirusowego były niedoinformowane w odniesieniu do prawdziwego statusu EBV. Szczegóły techniczne analiz statystycznych znajdują się w dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie http://www.nejm.org.
Ryzyko chłoniaka Hodgkina po negatywnym lub pozytywnym teście Paul-Bunnell
Tabela 1. Tabela 1. Osoby-lata i osoby zagrożone chłoniakiem nieziarniczym w duńskiej kohorcie pacjentów z wynikami dodatnimi lub ujemnymi w teście Paul-Bunnell i szwedzkiej kohorcie pacjentów z mononukleozą zakaźną, według płci i czasu od czasu diagnozy mononukleozy zakaźnej. Tabela 2. Tabela 2. Obserwowana i oczekiwana liczba przypadków chłoniaka Hodgkina i względnego ryzyka chłoniaka nieziarniczego w duńskiej kohorcie, według wyników testu Paula-Bunnella i szwedzkiej kohorty pacjentów z mononukleozą zakaźną. Charakterystykę demograficzną duńskich pacjentów z pozytywnym testem Paula-Bunnella na przeciwciała heterofilne i pacjentów z ujemnym wynikiem testu przedstawiono w Tabeli 1, wraz z podobnymi informacjami na temat kohorty szwedzkich pacjentów z mononukleozą zakaźną. W kohorcie z ujemnym testem Paula-Bunnella względne ryzyko chłoniaka Hodgkina wzrosło w ciągu pierwszych dwóch lat obserwacji, ale nie później (Tabela 2). W kohorcie z pozytywnym testem Paula-Bunnella, ryzyko względne było ponad dwukrotnie większe niż do dwóch dekad po teście (Tabela 2). Te dwa modele względnego ryzyka były znacząco różne (P = 0,004).
Ryzyko wystąpienia EBV-dodatniego i EBV-Negative Hodgkin s Lymphoma po mononukleozie zakaźnej
Tabela 3. Tabela 3. Charakterystyka 46 szwedzkich i duńskich pacjentów, u których występuje chłoniak krwinki białej po mononukleozie zakaźnej
[podobne: zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci, toxo igg cena, espumisan przed usg ]
[przypisy: opokan keto, toxo igg cena, dentysta z wieży ]