Dermatologia kliniczna

Wielu lekarzy otrzymuje tylko podstawowe szkolenie z zakresu dermatologii, ale codziennie spotykają się z mnóstwem schorzeń skóry. Szybka diagnoza i leczenie lub skierowanie znacząco wpływają na zachorowalność pacjenta. W tej drugiej edycji, podtytuł Kolorowy przewodnik do diagnostyki i terapii , autor osiągnął swój cel pięknie. Stworzył praktyczny podręcznik, który jest usprawniony, doskonale zilustrowany i czytelny. Ta praca wypełnia lukę wśród standardowych odniesień; jest to połączenie atlasu, podręcznika kieszonkowego i wielowłóknowej książki bibliotecznej. 875 fotografii (815 w kolorze) zostało w dużej mierze wykonane przez autora, a konkretnie dla tej książki. Są nieporównywalnej jakości. Tabele i schematy są prawie tak liczne, a zawarte w nich informacje są wyjątkowo praktyczne zarówno dla lekarzy, jak i pacjentów. Szczegóły obejmują porady dla pacjentów z atopią na temat kontrolowania ich otoczenia (użyj sztucznych roślin i plastikowych pokrowców na materace), wskazówki dotyczące właściwej techniki usuwania kleszczy oraz sugestie, gdzie pacjenci z opryszczkowym zapaleniem skóry mogą kupować produkty bezglutenowe.
Referencje są współczesne, odzwierciedlając poprawki od pierwszego wydania książki w 1985 roku. Włączenie list sugerowanej lektury jest pomocne i może zostać rozszerzone na kolejne rozdziały. Formuła dermatologiczna jest doskonała, podobnie jak dodatek do interakcji lekowych.
Treści są ułożone zwyczajowo, z wyjątkiem połączonej dyskusji wszystkich chorób związanych z światłem i zaburzeń pigmentacji oraz włączenia dermatoz ciąży w skórne objawy choroby wewnętrznej. Zgodnie z moją wiedzą ciąża nie jest chorobą. Przemoc wobec dzieci jest omawiana krótko tylko w części dotyczącej brodawek narządów płciowych. W następnej edycji może być poświęcony cały rozdział dotyczący sposobów rozpoznawania oznak maltretowania dzieci lub osób starszych; uznanie to pierwszy krok do interwencji.
Obszary do dalszej poprawy obejmują sekcję dotyczącą zaburzeń pęcherzykowych i pęcherzowych, która zapewnia jedynie pobieżny przegląd i że w dermatologicznych procedurach chirurgicznych. Wielu nie zgodziłoby się z twierdzeniem Habif, że wady biopsji punch rzadko rzadko wymagają zamknięcia i dają lepszy efekt kosmetyczny. Zaleca, by rany po elektrodikacji lub łyżeczkach zostały odkryte po kilku dniach, ale wcześniej przytacza dowody na lepsze gojenie ran w wilgotnym środowisku okluzyjnym. Część dotycząca owrzodzeń na nogach sprawia, że jedynie wspominając o szczepieniu, jest to ważna metoda terapeutyczna.
W przedmowie autor stwierdza, dla kogo książka była przeznaczona i jak najlepiej ją wykorzystać. Książka jest zbyt ograniczona dla dermatologów, z niewystarczającą dyskusją na temat mechanizmów chorobowych i cech histopatologicznych, chociaż, jak sugeruje Habif, ilustracje mogą być przydatne dla uspokojenia pacjentów ich diagnoz. Mieszkańcy Dermatologii znajdą praktyczne informacje nieocenione. Książka będzie najbardziej przydatna dla lekarzy, internistów i lekarzy rodzinnych, a przy cenie 89 $ da bardzo wysoki zwrot z inwestycji.
S. Honor Fullerton, MD
Stanford University Medical Center, Stanford, CA 94305

[hasła pokrewne: nasiadówki z kory dębu, torbiel w zatoce szczękowej, gumtree szczecin ]