Epidemiologia zespołu hemolityczno-mocznicowego

Martin i in. (Wydanie 25 października) podkreślił znaczenie werotoksycznej Escherichia coli jako czynnika etiologicznego w zespole hemolityczno-mocznicowym. Zbadaliśmy także zakażenia E. coli O157: H7 w celu zdefiniowania czynników ryzyka progresji zapalenia jelit w zespole hemolityczno-mocznicowym i zaproponowaliśmy, że czynnikiem ryzyka może być młody wiek i przedłużone stosowanie leków przeciwbiegunkowych o właściwościach przeciwwymiotnych.2, 3 Czy autorzy mają informacje na temat stosowania leków innych niż antybiotyki przez swoich pacjentów.
Punktem wymagającym wyjaśnienia jest definicja stosowania antybiotyków.4 Wiele zastosowań będzie krótkich, być może składających się tylko z jednej lub dwóch dawek, i trudno jest uwierzyć, że takie ekspozycje miałyby skutki porównywalne z tymi o przedłużonym przebiegu tego samego antybiotyku. lek. Co więcej, specyficzna natura stosowania antybiotyków może być ważna dla analizy, ponieważ tylko niektóre antybiotyki i niektóre drogi podawania mogą być wartościowe – lekcja wyniesiona z leczenia shigellozy.5
Chociaż wydaje się, że większość pacjentów z zespołem hemolityczno-mocznicowym została skierowana do kilku szpitali, możliwe jest, że wielu, jeśli nie większość pacjentów, miało dowody choroby przed skierowaniem. W związku z tym istotna byłaby również analiza nasilenia choroby w odniesieniu do lokalizacji początkowej diagnozy.
W kilku badaniach epidemiologicznych podjęto próbę określenia źródła pokarmu dla infekcji, która poprzedza zespół hemolityczno-mocznicowy, i wskazano, że pokarmem zwierzęcym, zwłaszcza mięsem, są zbiorniki. Powinniśmy jednak pamiętać, że Konowalchuk i wsp., Którzy jako pierwsi zdefiniowali werotoksynę, uzyskali niektóre z ich dodatnich pod względem toksyny szczepów z sera. 6. Określenie właściwych praktyk w zakresie obchodzenia się z żywnością ma zasadnicze znaczenie dla kontroli werotoksycznych szczepów E. coli. choroby.
Nevio Cimolai, MD, FRCPC
James E. Carter, MD, Ch.B., FRCPC
Szpital Dziecięcy Kolumbii Brytyjskiej, Vancouver, BC V6H 3V4, Kanada
7 Referencje1. Martin DL, MacDonald KL, White KE, Soler JT, Osterholm MT. . Epidemiologia i aspekty kliniczne zespołu hemolityczno-mocznicowego w stanie Minnesota. N Engl J Med 1990; 323: 1161-7.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Cimolai N, Carter JE, Morrison BJ, Anderson JD. . Czynniki ryzyka progresji Escherichia coli 0157: H7 zapalenie jelit do zespołu hemolityczno-mocznicowego. J Pediatr 1990; 116: 589-92.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Erratum, J Pediatr 1990; 116: 1008.
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
3. Cimolai N, Carter JE. . Wpływ leków przeciwbiegunkowych i przeciwdrobnoustrojowych na krwotoczne zapalenie okrężnicy związane z zespołem hemolityczno-mocznicowym. J Pediatr 1990; 117: 676.
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
4. Cimolai N.. Epidemiologia i powikłania infekcji Escherichia coli O157: H7. JAMA 1989; 262: 3408.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Haltalin KC, Nelson JD, Kusmiesz HT. . Porównawcza skuteczność kwasu nalidyksowego i ampicyliny dla ciężkiej shigelozy. Arch Dis Child 1973; 48: 305-12.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
6 Konowalchuk J, Speirs JI, Stavric S.. Odpowiedź Vero na akytotoksynę Escherichia coli. Infect Immun 1977; 18: 775-9.
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Martin i in. dostarczyły dowodów epidemiologicznych na związek między infekcją serologiczną E. coli O157: H7 a zespołem hemolityczno-mocznicowym i wywnioskowali, że u pacjentów z zakażeniem należy obserwować rozwój zespołu. Ponieważ zespół ten zazwyczaj występuje u dzieci, dorosłych z krwotocznym zapaleniem okrężnicy wywołanym przez E. coli O157: H7 nie można uznać za zagrożonych.
Niedawno opisaliśmy dwie osoby dorosłe z zakrzepową plamicą małopłytkową, które pojawiły się w ciągu jednego miesiąca w tym samym szpitalu.1 Obaj pacjenci mieli krwotoczne zapalenie okrężnicy wywołane przez E. coli O157: H7, a oba miały później kliniczny zespół zakrzepowej plamicy małopłytkowej z gorączką , drgawki, ciężka trombocytopenia, umiarkowana azotemia i niedokrwistość hemolityczna z mikroangiopatią. Byli oni leczeni wlewem i wymianą osocza; jeden całkowicie wyzdrowiał, a drugi zmarł wcześnie w trakcie choroby.
Uważa się, że hemolityczny zespół mocznicowy i zakrzepowa plamica małopłytkowa są odrębnymi punktami końcowymi spektrum choroby o tej samej patogenezie.2. Możliwe etiologiczne powiązanie E. coli O157: H7 z każdym zaburzeniem sprzyja temu poglądowi.
Chociaż podobne dane epidemiologiczne nie są dostępne, jak w przypadku zespołu hemolityczno-mocznicowego, sugerujemy, że u dorosłych pacjentów z udokumentowaną infekcją wywołaną przez E. coli O157: H7 należy obserwować możliwy rozwój zakrzepowej plamicy małopłytkowej. Rozróżnienie to jest istotne z uwagi na różnicę w prezentacji klinicznej dwóch zaburzeń, a także wieku zagrożonych populacji.
Michael J. Kovacs, MD, FRCP (C.)
McMaster University, Hamilton, ON L8V 1C3, Kanada
William Cameron, MD, FRCP (C.)
University of Ottawa, Ottawa, ON K1H 8L6, Canada
2 Referencje1. Kovacs MJ, Roddy J, Grégoire S, Cameron W, Eidus L, Drouin J.. Zakrzepowe plamki małopłytkowe po krwotocznym zapaleniu okrężnicy wywołanym przez Escherichia coli 0157: H7. Am J Med 1990; 88: 177-9.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Remuzzi G.. HUS i TIP: zmienna ekspresja pojedynczego obiektu. Kidney Int 1987; 32: 292-308.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Zespół hemolityczno-mocznicowy i zakrzepowa plamica małopłytkowa to zespoły niedokrwistości hemolitycznej z mikroangiopatią, zdominowanej przez niewydolność nerek u dzieci oraz objawy neurologiczne u dorosłych. Żadne wyraźne cechy nie różnicują obu zespołów.1 Ostatnio spotkaliśmy 23-letniego mężczyznę, który miał pięć epizodów hemolitycznego zespołu mocznicowego od urodzenia do wieku 15 lat i który miał dziewięć epizodów zakrzepowej plamicy małopłytkowej odkąd był 20 letni.
Po urodzeniu pacjentka miała żółtaczkę i normalne badanie neurologiczne. Testy laboratoryjne wykazały hematokryt 0,20, liczbę płytek 37,0 × 109 na litr, całkowity poziom bilirubiny w surowicy 379,1 .mol na litr (niezwiązany poziom bilirubiny, 351,8-.mol na litr) i białkomocz. Bezpośredni test Coombsa był ujemny Pacjent był leczony z powodzeniem z transfuzją w pełnej krwi. W wieku 3, 4, 5 i 15 lat miał podobne epizody. Trzy razy podeszli do infekcji górnych dróg oddechowych i do septycznego zapalenia stawów. Epizody te były zapowiadane przez gorączkę (z żółtaczką przy dwóch okazjach) i towarzyszyła małopłytkowość, niedokrwistość, rozdrobnione krwinek czerwonych na rozmaz krwi i niewydolność nerek (poziom azotu mocznika we krwi, 5 do 10 mmol na litr). Pacjent zawsze odzyskiwał siły po transfuzji krwi. Kiedy miał 2
[hasła pokrewne: prześwietlenie zębów, dentysta z wieży, toxo igg cena ]