Ochrona zdrowia w Ameryce: FDA, biznes i sto lat regulacji

Food and Drug Administration (FDA) jest jedną z najbardziej niezrozumiałych, niedofinansowanych i ważnych agencji rządowych. W dużej mierze niewidoczne sposoby, FDA zabezpiecza naszą żywność, leki, kosmetyki i urządzenia medyczne. W angażującym stylu dziennikarka Philip Hilts wyszczególnia stulecie naukowo ugruntowanych prac FDA i komisarzy, którzy ukształtowali agencję. Zręcznie porusza się chronologicznie w historii FDA, używając kluczowych przykładów ilustrujących zmiany w władzy i polityce. Kilka wątków powtarza się w całej książce. Jednym z nich jest napięcie między interesami biznesowymi a zdrowiem publicznym. Od pierwszych wskazówek dotyczących regulacji na początku XX wieku grupy handlowe lobbowały za ograniczeniem egzekwowania prawa. Rzadko konsumenci działają podobnie. Drugim tematem jest wytrwałość i inwencja znachorstwa. Rozdrobnione roszczenia patentowe wyglądają niezwykle podobnie do niektórych oświadczeń zdrowotnych dotyczących suplementów i produktów ziołowych. Trzeci temat to ewolucja zmian w władzy regulacyjnej. Prawie każda ustawa wzmacniająca FDA przeszła z powodu konstelacji zdarzeń: proponowane prawo, o którym opinia publiczna była świadoma, osłabione w Kongresie, a następnie poważne obrażenia lub śmierć skłoniły Kongres do działania. Czwarty temat to lęk narkotykowy , rzeczywisty lub wyobrażony. Po poważnym problemie sytuacja uległa poprawie w latach 90. w dużej mierze dlatego, że sama FDA współpracowała z przemysłem, aby ułatwić szybszą akceptację leków, a nie ze względu na zwiększone alokacje.
Opowieści o śmierci eliksiru sulfanilamidowego z 1937 r., O problemach powodowanych przez chloramfenikol w latach 50. XX w. I o prawie katastrofie talidomidu w latach sześćdziesiątych. Jedna z najsilniejszych części książki analizuje próby nowej prawicy , aby zlikwidować FDA w 1994 roku. Relacja o politycznych manewrach jest fascynująca, od świadków wleczonych przez grupy farmaceutyczne, z których żadna nie została pozbawiona leczenia z powodu FDA polityki, na posiedzenia komitetów konferencji, w których grupa oparta na dwustronnym wsparciu nie może i nie będzie realizować polityki mającej na celu zmniejszenie mocy FDA.
Jednak inne pozycje regulowane przez FDA, w tym urządzenia medyczne, kosmetyki, żywność i leki biologiczne, nie są wymienione w książce. Czytaliśmy o wynikach ustawy z 1976 r. Wymagającej testów bezpieczeństwa nowych urządzeń medycznych, ale nie dowiadujemy się nic o problemach spowodowanych przez tarczę Dalkon, która doprowadziła do tej decyzji. Porozumienie w sprawie uregulowania witamin w latach siedemdziesiątych, które wygenerowało więcej przesyłek na Kapitol, niż przesłuchania prezydenta Richarda Nixona, przechodzi bez uprzedzenia. Niektóre z tych pominięć odzwierciedlają źródła autora. Hilts przyznaje, że historycy w biurze historycznym FDA nie przypisuje należycie kolekcji historii mówionej FDA, której używał skutecznie i szeroko. Dziury w jego opowieści odzwierciedlają dziury w tej historycznie wartościowej kolekcji; Jednocześnie moc FDA w zbieraniu wywiadów od byłych komisarzy i byłych badaczy polowych znajduje odzwierciedlenie w bogatym tekście.
W głębi serca, Hilts widzi FDA jako negocjację między standardami naukowymi, które mają chronić nasze zdrowie, az drugiej strony, presję ze strony przemysłu. Ponieważ historia się powtarza, a my jesteśmy zależni od FDA, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo, ta książka jest ważna Ci, którzy są ciekawi tego, co FDA może i nie może zrobić, będą cieszyć się rewelacjami i prowokującymi do myślenia argumentami.
Gwen Kay, Ph.D.
State University of New York, Oswego, Oswego, NY 13126
[email protected] edu
[patrz też: trabekuloplastyka laserowa, ministerstwo zdrowia logo, warszawa stomatologia ]
[podobne: migotanie w oku, implanty zeby, drenaż limfatyczny cena ]