Pacjent ad 6

Dodatkowych 20 pacjentów z całkowitą remisją cytogenetyczną (6 procent) miało niewykrywalne poziomy transkryptów BCR-ABL, ale jakość próbki RNA nie była wystarczająca, aby zapewnić, że niższy poziom czułości był większy niż 4,5 log. Grupa ryzyka i odpowiedź molekularna Sokal wśród pacjentów leczonych imatinibem
Odsetki pacjentów z grupy imatynibu z oceną Sokala o wysokim ryzyku, średniego ryzyka i niskiego ryzyka28, którzy mieli pełną remisję cytogenetyczną w ciągu 12 miesięcy, wynosiły odpowiednio 49 procent, 67 procent i 76 procent (p <0,001). Po 12 miesiącach, 38 procent osób z grupy wysokiego ryzyka miało redukcję linii podstawowej o co najmniej 3 log transkryptów BCR-ABL, w porównaniu z 45 procentami osób z grupy pośredniego ryzyka i 66 procent osób z grupy wysokiego ryzyka. w grupie niskiego ryzyka (p = 0,007).
Kurs kliniczny po zmniejszeniu liczby transkryptów BCR-ABL co najmniej 3 log
Ryc. 3. Ryc. 3. Prawdopodobieństwo aktuarialne przeżycia bez progresji u 128 pacjentów leczonych imatinibem przez 12 miesięcy bez całkowitej remisji cytogenetycznej i 240 pacjentów, którzy mieli całkowitą remitację cytogenetyczną i mieli dostępne dane reakcji łańcuchowej polimerazy, według Zakres redukcji od linii podstawowej na poziomach transkrypcyjnych BCR-ABL. P <0,001 dla ogólnego porównania, P = 0,013 dla porównania pacjentów bez całkowitej remisji cytogenetycznej z tymi z redukcją co najmniej 3 log i P = 0,007 dla porównania pacjentów z redukcją mniejszą niż 3 log z te z redukcją co najmniej 3 log.
Po medianie okresu obserwacji wynoszącej 25 miesięcy i maksymalnej obserwacji wynoszącej 31 miesięcy zaobserwowano progresję u 56 z 553 pacjentów w grupie otrzymującej imatynib. Przeprowadziliśmy przełomową analizę pacjentów bez progresji, którzy nadal byli leczeni po 12 miesiącach. Porównaliśmy 128 pacjentów, którzy nie mieli całkowitej remisji cytogenetycznej po 12 miesiącach u 240 pacjentów, którzy mieli pełną remisję cytogenetyczną i którzy również mieli ilościową próbkę PCR dostępną po 12 miesiącach. Pozostali pacjenci nie zostali włączeni do analizy: 50 pacjentów miało progresję choroby lub zaprzestali stosowania imatinibu z innych powodów przed 12 miesiącami leczenia, a 135 nie zawierało ilościowej próbki PCR. Progresja wystąpiła u 26 spośród 365 pacjentów uwzględnionych w analizie punktowej: zmarł podczas leczenia, 8 miało progresję do fazy przyspieszonej lub blastycznej CML, aw 17 całkowita utrata hematologiczna lub główna odpowiedź cytogenetyczna. W przypadku pacjentów, którzy mieli całkowitą remisję cytogenetyczną i obniżenie poziomu transkryptów BCR-ABL co najmniej 3 log po 12 miesiącach, prawdopodobieństwo pozostania bez progresji wynosiło 100 procent po 24 miesiącach, w porównaniu z 95 procentami u pacjentów, którzy mieli pełne remisja cytogenetyczna z redukcją poniżej 3 log i 85 procent dla pacjentów, którzy nie mieli pełnej remisji cytogenetycznej (P <0,001) (Figura 3).
Dyskusja
Badanie IRIS wykazało, że odsetek odpowiedzi hematologicznych i cytogenetycznych był wyższy wśród pacjentów z nowo zdiagnozowaną CML w fazie przewlekłej, którzy byli leczeni imatynibem niż u pacjentów leczonych interferonem i cytarabiną
[podobne: zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci, biofazolin, migotanie w oku ]
[przypisy: proteza bezklamrowa, zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci, biofazolin ]