Podawanie tyroksyny w leczeniu choroby Gravesa-Basedowa – wpływ na poziom przeciwciał przeciw receptorowi hormonoterapii tarczycy i ryzyko nawrotu nadczynności tarczycy ad 8

Stąd wykrywanie nietypowych stężeń TSH wydaje się nie być pomocne w przewidywaniu odległego wyniku choroby u konkretnego pacjenta. Z drugiej strony, częstość nawrotów zmniejszyła się po podaniu tyroksyny zarówno w grupie B, jak iw grupie A. Ponieważ wywołane tyroksyną obniżenie poziomu przeciwciał przeciwko receptorom TSH wystąpiło w obu grupach, może być związane z częstość nawrotów nadczynności tarczycy. Średnie stężenie tyroksyny w surowicy było niskie u pacjentów, którzy nie otrzymywali tyroksyny (podgrupy A2 i B2) w okresie leczenia skojarzonego, ale poziomy te stopniowo wzrastały po odstawieniu metimazolu, a wzrost był związany ze zmniejszeniem stężenia surowicy. poziomy globuliny wiążącej tyroksynę. Wyniki te sugerują, że stężenia tyroksyny wolne od surowicy były wyższe po ustaniu leczenia metimazolem w tych podgrupach. Niemniej jednak, ich poziomy przeciwciał wobec receptorów TSH pozostawały wysokie. Zwiększenie stężenia tyroksyny bez surowicy u tych pacjentów mogło być wywołane przez stymulację tarczycy w odpowiedzi na wysokie poziomy przeciwciał przeciwko receptorom TSH. U pacjentów, którzy otrzymywali tyroksynę, zmiany te (zwiększenie stężenia tyroksyny w surowicy, zmniejszenie stężenia globuliny wiążącej tyroksynę i zwiększenie poziomu przeciwciał przeciwko receptorom TSH) nie wystąpiły nawet po odstawieniu metimazolu. Na podstawie tych wyników wydaje się, że stosunkowo wysoki poziom przeciwciał przeciwko receptorom TSH przyspiesza nawroty nadczynności tarczycy.
Romaldini i jego współpracownicy donoszą, że częstotliwość negatywnych testów na przeciwciała wobec receptorów TSH była wyższa u pacjentów leczonych dużymi dawkami leku przeciwtarczycowego z późniejszym dołączeniem trijodotyroniny niż u pacjentów leczonych małą dawką samego leku przeciwtarczycowego. Projekt naszego badania różnił się od projektu Romaldini i wsp., stwierdziliśmy również, że podawanie hormonu tarczycy (tyroksyny) było związane ze zmniejszeniem poziomu przeciwciał przeciwko receptorom TSH u pacjentów z chorobą Gravesa-Basedowa. Ponadto stwierdziliśmy, że nawracająca nadczynność tarczycy występowała rzadko u pacjentów otrzymujących tyroksynę. Ponieważ poziom przeciwciał przeciwko receptorom TSH jest związany z częstością nawrotów nadczynności tarczycy, podanie tyroksyny może przyczynić się do opóźnienia ponownego pojawienia się nadczynności tarczycy w chorobie Gravesa.
Author Affiliations
Z Departamentu Geriatrii, Endokrynologii i Metabolizmu, Shinshu University School of Medicine, Matsumoto 390, Japonia, gdzie prośby o przedruk powinny być kierowane do doktora Hashizume a.

[przypisy: przychodnia na żelaznej, opokan keto, otręby ryżowe ]