Podawanie tyroksyny w leczeniu choroby Gravesa-Basedowa – wpływ na poziom przeciwciał przeciw receptorowi hormonoterapii tarczycy i ryzyko nawrotu nadczynności tarczycy cd

Okazało się jednak, że średni poziom przeciwciał wynosił 2,9 . 1,4% (zakres od 0 do 7,0) w próbkach surowicy od 1882 zdrowych osób (mężczyźni: n = 578, średni wiek, 39 . 11 lat, zakres od 22 do 68; kobiety: n = 1304, średni wiek, 38 . 12 lat, zakres, 18 do 70) (tabela 1). Dlatego uznaliśmy pozytywny wynik testu, gdy poziom przeciwciał przeciwko receptorom TSH był wyższy niż 7,0 procent. Średni poziom TSH, tyroksyny, trijodotyroniny i globuliny wiążącej tyroksynę u tych zdrowych osób przedstawiono również w Tabeli 1. Poziom globuliny wiążącej tyroksynę zwiększał się proporcjonalnie do wzrostu wieku u tych osób (P <0,05 ). Analiza statystyczna
W analizie statystycznej wykorzystano teście niesparowane i sparowane ucznia oraz testy dwóch próbek Wilcoxona. Wartości P mniejsze niż 0,05 uważano za wskazujące na istotność statystyczną. Wyniki podano jako średnie . SD. Do oceny zależności między dwiema zmiennymi zastosowano liniową analizę regresji, a nachylenia linii regresji dla dwóch różnych grup zostały porównane.
Wyniki
Zmiany poziomu przeciwciał w surowicy w stosunku do receptorów TSH i poziomu tyroksyny, TSH i globuliny wiążącej tyroksynę podczas początkowej terapii metimazolem
Ryc. 1. Rycina 1. Średnie stężenia tyroksyny (T4) w surowicy podczas leczenia u pacjentów z nadczynnością tarczycy z powodu choroby Gravesa-Basedowa. Podgrupy A1, A2, B1 i B2 zdefiniowano tak, jak opisano w rozdziale Metody. Gwiazdki wskazują P <0,01 dla porównania między dwiema podgrupami (A1 i A2 lub B1 i B2), testem niesparowanym t Studenta lub testem dwóch próbek Wilcoxona (trzy lub więcej lat po rozpoczęciu terapii metimazolem). Kręgi pełne wskazują wartości dla podgrup A1 i B1 oraz Xs dla podgrup A2 i B2. Liczby na rysunku wskazują liczbę badanych pacjentów; najbardziej lewy numer jest taki sam jak we wszystkich wcześniejszych pomiarach. Spadek liczby pacjentów badanych w trakcie badania wynikał z wykluczenia pacjentów z nawrotami nadczynności tarczycy. Pionowe linie wskazują SD.
Ryc. 2. Ryc. 2. Średnie poziomy przeciwciał przeciw receptorowi hormonoterapii tarczycy (TRAb) podczas leczenia pacjentów z nadczynnością tarczycy z powodu choroby Gravesa-Basedowa. Lewy i prawy panel pokazują zmiany poziomów TRAb odpowiednio w grupie A i grupie B. Gwiazdki wskazują P <0,01 dla porównania między dwiema podgrupami (A1 i A2 lub B1 i B2), niesparowanym t-testem lub testem dwóch próbek Wilcoxona (trzy lub więcej lat po rozpoczęciu leczenia metimazolem). Kręgi pełne wskazują wartości dla podgrup A1 i B1 oraz Xs dla podgrup A2 i B2. Liczby na rysunku wskazują liczbę badanych pacjentów; najbardziej lewy numer jest taki sam jak we wszystkich wcześniejszych pomiarach. Spadek liczby pacjentów badanych w trakcie badania wynikał z wykluczenia pacjentów z nawrotami nadczynności tarczycy. Pionowe linie wskazują SD.
Rycina 3. Rycina 3. Średnie stężenie hormonu tarczycy w surowicy (TSH) podczas leczenia u pacjentów z nadczynnością tarczycy z powodu choroby Gravesa-Basedowa. Lewy panel pokazuje zmiany poziomu TSH w surowicy w grupie A, a prawy panel w grupie B
[patrz też: opokan keto, espumisan przed usg, otręby ryżowe ]