Podawanie tyroksyny w leczeniu choroby Gravesa-Basedowa – wpływ na poziom przeciwciał przeciw receptorowi hormonoterapii tarczycy i ryzyko nawrotu nadczynności tarczycy

HYPERTHYROIDISM u pacjentów z chorobą Gravesa-Basedowa wynika przede wszystkim, jeśli nie wyłącznie, z produkcji autoprzeciwciał, które wiążą się z receptorami hormonu tarczycy (TSH) na komórkach tarczycy. 2 3 4 Te przeciwciała przeciwko receptorowi TSH powstają, ponieważ nieokreślonych zaburzeń homeostazy immunologicznej.5 6 7 8 9 10 11 Leczeniu nadczynności tarczycy lekiem przeciwtarcznym, takim jak propylotiouracyl lub metimazol, może towarzyszyć remisja choroby Gravesa. 12 13 14 Leki te mogą również wykazywać działanie immunosupresyjne, które może przyczyniają się do ich zdolności do indukowania stałych remisji choroby Gravesa-Basedowa.15 Mimo to, tempo remisji różni się znacznie w różnych raportach, z powodów, które pozostają niejasne.16 17 18 W poprzednim badaniu stwierdziliśmy, że poziom przeciwciał przeciwko TSH receptory uległy znacznemu zmniejszeniu w grupie pacjentów leczonych metimazolem przez pięć do sześciu miesięcy, ale u kilku pacjentów nie zmieniło się to nawet po długotrwałym leczeniu.19 Stymulatory tarczycy, takie jak TSH, cykliczne AMP i przeciwciała przeciwko receptorom TSH, stymulują uwalnianie składników powierzchni komórki tarczycy, w tym receptorów TSH, z preparatów błony plazmatycznej tarczycy in vitro.20 Chociaż defekt w błędzie Mechanizm homeostazy immunologicznej może przyczynić się do rozwoju nadczynności tarczycy Gravesa, 21, 22 aktywacja tarczycy wywołana przez stymulator może również odgrywać rolę w utrwalaniu nadczynności tarczycy poprzez stymulację uwalniania antygenów tarczycy.20 Mając na uwadze te problemy, podjęliśmy w celu ustalenia, czy podanie tyroksyny, która hamuje wydzielanie TSH, może zmniejszyć poziom przeciwciał przeciwko receptorom TSH u pacjentów z chorobą Gravesa-Basedowa po tym, jak stali się eutyreozą podczas leczenia metimazolem. Stwierdziliśmy, że podawanie tyroksyny zmniejszało poziom przeciwciał przeciwko receptorom TSH podczas i po leczeniu metimazolem, a ponadto zmniejszało częstość nawrotów nadczynności tarczycy po przerwaniu leczenia metimazolem.
Pacjenci
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna pacjentów przed leczeniem * W badaniu wzięło udział stu dziewięciu pacjentów z nieleczoną nadczynnością tarczycy spowodowaną chorobą Gravesa-Basedowa. Było 85 kobiet i 24 mężczyzn, w wieku od 17 do 58 lat (średnia [. SD], 39 . 11). Wszyscy pacjenci mieli objawy i oznaki nadczynności tarczycy, rozlanego wole, zwiększonej podstawowej szybkości metabolicznej, zwiększonego wychwytu 123I w tarczach i zwiększonego stężenia tyroksyny, trijodotyroniny i przeciwciał w stosunku do receptorów TSH w surowicy. Pacjentów początkowo traktowano 10 mg metimazolu co osiem godzin przez sześć miesięcy (średnia dawka, 0,63 . 0,02 mg na kilogram masy ciała na dzień, zakres od 0,48 do 0,71). Pacjentów podzielono następnie na dwie grupy na podstawie ich poziomów przeciwciał przeciwko receptorom TSH w tym czasie. Grupa A (n = 56) składała się z pacjentów, których poziom przeciwciał wynosił 15 procent lub więcej, a grupa B (n = 53) pacjentów, u których poziom przeciwciał był mniejszy niż 15 procent. Każda grupa została dodatkowo losowo podzielona na dwie podgrupy (podgrupy podzielono według wieku i płci). Pacjenci w podgrupach A1 (n = 29) i B1 (n = 31) otrzymywali 100 .g tyroksyny raz dziennie (podgrupa A1: średnia dawka, 1,8 . 0,2 .g na kilogram na dzień, zakres 1,7 do 2,2; podgrupa B1: średnia dawka, 1,8 . 0,3 .g na kilogram na dzień, zakres od 1,6 do 2,2) i 10 mg metimazolu raz na dobę (podgrupy A1 i B1: średnia dawka, 0,21 . 0,02 mg na kilogram)
[więcej w: femaltiker cena, gumtree szczecin, gumtree opole ]