Próba szczepionki koniugatowej przeciwko 9-walentnej pneumokokowi u dzieci zi bez zakażenia wirusem HIV ad 6

Ogólna częstość diagnoz napadów nie różniła się istotnie między biorcami szczepionki a grupą kontrolną. Chorobę nadczynności górnych dróg oddechowych i astmę leczoną lekami rozszerzającymi oskrzela rozpoznano u 59 osób otrzymujących szczepionkę i u 33 osób (ryzyko względne 1,79; p = 0,009); nie stwierdzono związku czasowego ze szczepieniem. Ryzyko pozostawało podwyższone w przypadku wielu epizodów astmy (22 przypadki wśród biorców szczepionek, w porównaniu z 12 w grupie kontrolnej, ryzyko względne, 1,83, przedział ufności 95%, 0,9 do 4,1, P = 0,12), a także gdy analiza była ograniczona dzieciom w wieku co najmniej 12 miesięcy (42 w porównaniu z 22 przypadkami, względne ryzyko, 1,91, 95-procentowy przedział ufności, 1,1 do 3,4; P = 0,02). Bezwzględne ryzyko astmy wyniosło 1,66 przypadków na 1000 w grupie kontrolnej i 2,96 na 1000 wśród biorców szczepionek. Dyskusja
W grupie dzieci bez zakażenia wirusem HIV 9-walentna szczepionka skoniugowana z pneumokokami zapobiegła 83% epizodów inwazyjnej choroby pneumokokowej z powodu serotypów zawartych w szczepionce. Wyniki analiz na protokole i zamiarach leczenia były podobne i były zgodne z wysokim poziomem przeciwciał wykrytych u immunizowanych dzieci w Soweto po zaledwie jednej lub dwóch dawkach szczepionki. 14 Immunogenność szczepionki ocenianej w badanie zagnieżdżone w tym badaniu (dane niepokazane) nie różniło się znacząco od wcześniej zgłoszonego13 wśród dzieci zaszczepionych w tej społeczności. Skuteczność była podobna do tej uzyskanej w analizie zamiaru leczenia u 7-walentnej skoniugowanej szczepionki przeciw pneumokokom u dzieci z plemienia Nawaho (skuteczność 86%) 15 oraz u dzieci z północnej Kalifornii (skuteczność 94%) .5 W badaniu z Kalifornii mniejszość dzieci z bakteriemią miała objawy zapalenia płuc lub zapalenie opon mózgowych, podczas gdy większość dzieci w naszym badaniu miała takie dowody. Czas działania ochronnego szczepionki pozostaje nieznany. Poziom ochrony obserwowany w naszym badaniu przez średni okres obserwacji wynoszący 2,3 roku osiągnięto bez dawki przypominającej.
Nasze odkrycia poszerzają wcześniejsze obserwacje, a zatem dostarczają dowodów na poparcie aktualnych zaleceń amerykańskich, aby dostarczyć skoniugowaną szczepionkę przeciw pneumokokom dzieciom zakażonym HIV, a także dzieciom bez zakażenia wirusem HIV. To odkrycie jest ważne, biorąc pod uwagę zwiększoną częstość występowania inwazyjnej choroby pneumokokowej wśród wirusa HIV. zakażonych dzieci17 i niepowodzenie 23-walentnej szczepionki w zapobieganiu inwazyjnej chorobie pneumokokowej u dorosłych zakażonych HIV.18 Nasze dane sugerują, że szczepionka skoniugowana może pozostać przydatna w krajach, w których zakażenie HIV jest wiodącym czynnikiem ryzyka inwazyjnej choroby pneumokokowej. Spekulujemy, że szczepionka może być dalej badana u dorosłych zakażonych wirusem HIV. Nasze badanie nie miało wystarczającej mocy statystycznej do stwierdzenia, czy wystąpił znaczny wzrost częstości inwazyjnej choroby pneumokokowej spowodowanej przez serotypy, które nie były zawarte w szczepionce (zastąpienie serotypu), chociaż wystąpił niewielki, nieistotny wzrost częstości występowania infekcje pneumokokowe nieszczepione u szczepionych dzieci.
Stwierdziliśmy, że 9-walentna szczepionka skoniugowana zapewnia znaczącą ochronę przed zapaleniem płuc
[więcej w: lek bez recepty na trądzik, zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci, drenaż limfatyczny cena ]
[przypisy: migotanie w oku, implanty zeby, drenaż limfatyczny cena ]