Próba szczepionki koniugatowej przeciwko 9-walentnej pneumokokowi u dzieci zi bez zakażenia wirusem HIV czesc 4

Inwazyjna choroba pneumokokowa została określona na podstawie izolacji z krwi, płynu mózgowo-rdzeniowego lub obu serotypów pneumokoków zawartych w szczepionce (potwierdzonej przez Statens Serum Institut, Kopenhaga, Dania). Wszystkie podane wartości P są dwustronne. Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka uczestników. Łącznie 89 836 dzieci włączono do analizy zamiar-do-leczenia: 19 922 losowo przydzielono do otrzymania 9-walentnej skoniugowanej szczepionki przeciw pneumokokom, a 19 914 do otrzymania placebo (tabela 1). Zapisy rozpoczęto 2 marca 1998 r., A zakończyły 30 października 2000 r. Kontynuacja kontynuowana była do 15 listopada 2001 r.
Inwazyjna choroba pneumokokowa
Tabela 2. Tabela 2. Pierwsze epizody inwazyjnej choroby pneumokokowej. Częstość występowania pierwszych epizodów inwazyjnej choroby pneumokokowej przedstawiono w Tabeli 2. Wśród dzieci bez zakażenia HIV wystąpiło 17 pierwszych epizodów wywołanych przez serotypy zawarte w szczepionce w grupie kontrolnej (3 dzieci miało bakteriemię bez ogniska, z których miało drgawki gorączkowe, 7 miało bakteriemiczne zapalenie płuc, 6 miało zapalenie opon mózgowych, a miało krezkową prezentację posocznicy pneumokokowej) i 3 w grupie szczepionej (2 miało bakteriemiczne zapalenie płuc, a zapalenie opon mózgowych). Skuteczność szczepionki wynosiła 83% (przedział ufności 95%, od 39 do 97, P = 0,003). Nie było żadnych podstawowych warunków predysponujących te dzieci do inwazyjnej choroby pneumokokowej. Troje dzieci (dwóch biorców szczepionek i jedno dziecko w grupie kontrolnej) było narażonych na zakażenie wirusem HIV, ale nie było zakażonych, a jedno dziecko w grupie kontrolnej miało pneumokokowe zapalenie opon mózgowych i schorzenie leżące u podstaw wymienione jako spastyczne porażenie mózgowe.
Tabela 3. Tabela 3. Liczba i serotyp pierwszych epizodów inwazyjnej choroby pneumokokowej. W analizie za protokołem skuteczność szczepionki wynosiła 85 procent (przedział ufności 95 procent, 32 do 98) dla zdefiniowanego pierwotnego punktu końcowego inwazyjnej choroby pneumokokowej u w pełni immunizowanych dzieci bez zakażenia HIV (13 przypadków w grupie kontrolnej vs 2 w grupie szczepionej). W przypadku dzieci zakażonych wirusem HIV skuteczność wobec serotypów szczepionkowych wynosiła 65% (przedział ufności 95%, 24 do 86, P = 0,006). Ponieważ analiza obejmowała tylko pierwszy epizod inwazyjnej choroby pneumokokowej dla każdej kategorii, wśród dzieci zakażonych wirusem HIV, to samo dziecko mogło zostać włączone do obu serotypów szczepionki i serotypów niezawierających szczepionki, jeśli dziecko miało wiele epizodów, ale dziecko zostało uwzględnione tylko raz w kategorii wszystkich pierwszych epizodów inwazyjnej choroby pneumokokowej. Skuteczność ochronna szczepionki przeciwko wszystkim serotypom inwazyjnej choroby pneumokokowej u wszystkich dzieci wynosiła 50 procent. Serotypy wyizolowane podczas 99 pierwszych epizodów inwazyjnej choroby pneumokokowej przedstawiono w Tabeli 3. Wśród serotypów związanych ze szczepionką, istniały dowody na tendencję do ochrony przed serotypem 6A, ale nie 19A.
Zapalenie płuc
Tabela 4. Tabela 4. Skuteczność szczepionki przeciwko pierwszym epizodom potwierdzonego radiologicznie zapalenia płuc. Wskaźniki skuteczności szczepionki przeciw radiologicznie potwierdzonym pierwszym epizodom zapalenia płuc przedstawiono w tabeli 4
[podobne: toxo igg cena, espumisan przed usg, dentysta z wieży ]
[przypisy: opokan keto, toxo igg cena, dentysta z wieży ]