Reakcje alergiczne na skażone mlekiem produkty mleczne

Ocenia się, że reakcje ADVERSE na mleko krowie występują od 0,1 do 7,5 procent dzieci.1, 2 Zgłaszano różne objawy, w tym pokrzywkę, obrzęk naczynioruchowy, atopowe zapalenie skóry, zapalenie błony śluzowej nosa, świszczący oddech, reakcje anafilaktyczne, różne zespoły żołądkowo-jelitowe i niepowodzenia dobrze się rozwijać.3, 4 Niektórzy pacjenci mogą być bardzo wrażliwi na mleko; Przyjmuje się, że spożycie zaledwie jednej kropli powoduje uogólnione reakcje. U dzieci powtarzające się narażenia na niewielkie ilości alergenów pokarmowych mogą prowadzić do nawrotu objawów i opóźnienia rozwiązania alergii pokarmowej. 2, 6, 7 Zarządzanie wrażliwością na mleko krowie opiera się na całkowitej eliminacji białek mleka z diety. Aby osiągnąć ten cel, zaleca się pacjentom, aby dokładnie sprawdzali etykiety produktów pod kątem słów kluczowych (takich jak mleko, ser, masło, twaróg, serwatka, kazeina lub kazeinian), aby uniknąć nieumyślnego kontaktu z mlekiem. Mimo to dochodzi do przypadkowego spożycia mleka powodującego reakcje alergiczne. W większości przypadków źródło skażenia mleka można ustalić poprzez staranne przeglądanie etykiet żywności i przepisów; jednak niektóre reakcje pojawiają się po tym, jak pacjenci spożywają żywność oznaczoną jako bez mleka lub zawierającą produkty mleczne niewymienione na etykiecie.
Tabela 1. Tabela 1. Etykiety produktów żywności, które spowodowały reakcje alergiczne u sześciorga dzieci z alergią na mleko. Niedawno oceniliśmy sześciu pacjentów uczulonych na mleko, u których wystąpiły działania niepożądane po zjedzeniu mrożonych deserów oznaczonych jako przetwory mleczne lub pareve (nie zawierające mięsa ani produktów mlecznych) lub przetworzone mięsa bez produktów mlecznych wymienionych na etykietach (tabela 1). Nasza ocena nie wykazała żadnych innych istotnych alergii. Dlatego przetestowaliśmy żywność, która podobno wywołała u tych pacjentów reakcje na zanieczyszczenie mlekiem krowie, przy użyciu czułych testów immunoenzymatycznych (ELISA) dla białek mleka. W każdym przypadku znaleźliśmy śladowe ilości białka mleka w żywności nie-nabiałowej , której dotyczyły.
Opisy przypadków
Tabela 2. Tabela 2. Objawy i wyniki testów pacjentów. Sześciu pacjentów uczulonych na mleko, wszystkie dzieci, miało historię działań niepożądanych występujących w minutach po zjadaniu produktów uważanych za wolne od mleka (Tabela 2). Za każdym razem rodzic uważnie czytał etykietę produktu, aby nie narażać dziecka na pokarmy zawierające mleko lub białka mleka. Od tego czasu każdy z pacjentów jadł różne produkty o podobnej żywności bez odczuwania niepożądanych reakcji. Nasza ocena tej grupy pacjentów wskazała, że Pacjenci 1, 2, 3 i 4 byli uczuleni tylko na mleko, Pacjent 5 był uczulony na mleko i orzeszki ziemne, a Pacjent 6 był uczulony na mleko, orzeszki ziemne, wołowinę, jajka i soję.
Pacjent 1, dziewięcioletni chłopiec, zjadł kilka kawałków zamrożonego tofu (Loft s Tofulite, Mountain Lakes, NJ). Natychmiast skarżył się na pieczenie w języku, a po kilku minutach rozwinął się pokrzywka. Otrzymał doustną difenhydraminę, a jego objawy ustąpiły w ciągu 30 minut. Jego rodzice zapisali próbkę zamrożonego tofu, która została później przeanalizowana w naszym laboratorium. Dziesięć dni po tej reakcji wykonano podwójnie ślepe, kontrolowane placebo badanie prowokacji pokarmowej. Pacjent odczuwał pieczenie języka, nudności i ból brzucha po prowokacji mlekiem, ale dobrze tolerował białko sojowe.
Pacjentka 2, 11-letnia dziewczynka, zjadła jeden kęs wołowego hot-doga (Oscar Mayer, Madison, Wis.) Na bułce i zauważyła natychmiastowe mrowienie jej warg
[podobne: toxo igg cena, ministerstwo zdrowia lista leków dla seniorów, migotanie w oku ]