Rozbieżności rasowe, etniczne i geograficzne w zakresie stawu kolanowego u pacjentów leczonych preparatem Medicare ad 6

Nie można wytłumaczyć tych utrzymujących się różnic wyłącznie na podstawie barier finansowych lub geograficznych, ponieważ schemat nie był widoczny dla czarnych kobiet mieszkających w tych samych dzielnicach. Wzorzec tempa alloplastyki różni się znacznie od znacznie lepiej udokumentowanej różnicy w częstości operacji kardiochirurgicznych, dla których różnice rasowe stwierdzono zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet oraz w różnych warunkach.31-36 W przeciwieństwie do naszego badania, Schulman et al. stwierdzili, że rzadziej ciążą na cewnikowanie serca tylko czarne kobiety i że nie ma znaczącej różnicy między czarnymi mężczyznami a białymi mężczyznami.37,38 Jednym z ważnych ograniczeń naszego badania jest to, że równość stawek niekoniecznie oznacza, że system opieki zdrowotnej jest wolny od uprzedzeń. Zmienność tempa alloplastyki można wyjaśnić na przykład różnicami w podstawowym stanie zdrowia. Wcześniejsze badania sugerowały wzrost o 1,5 do 2,0 w częstości występowania choroby zwyrodnieniowej stawów u kobiet, 8,10 o różnicę, która nie jest porównywana z odpowiednio wyższymi wskaźnikami alloplastyki.8 Hirsch et al. stwierdzili, że wśród kobiet powyżej 60. roku życia, 38% nie-latynoskich białych, 61% nie-Latynoskich czarnych i 44% meksykańskich Amerykanów miało radiologiczne objawy choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego; odpowiednia proporcja mężczyzn wynosiła 31 procent, 43 procent i 39 procent. Trudno jest zdefiniować odpowiednią zerową hipotezę równości rasowej lub etnicznej, nie dostosowując się do częstości występowania choroby39. Kolejnym ograniczeniem naszych badań jest trudność wykrywanie różnic rasowych lub etnicznych na obszarach wiejskich z niewielką liczbą czarnych lub Hiszpańskich pacjentów Medicare.
Jak dużą regionalną zmienność w alloplastyce stawu kolanowego można wytłumaczyć różnicami w częstości występowania choroby podstawowej. Hawker i in. porównały dwa regiony w Kanadzie – jedno z wysokim odsetkiem endoprotezoplastyki stawu biodrowego i kolanowego oraz jedno z niskimi odsetkami – i stwierdziły różnice w potencjalnej potrzebie co najwyżej 27 procent, w zależności od tego, jak zdefiniowano potrzebę.40 Chociaż stan zdrowia może wyjaśnić część obserwowana zmienność w naszym badaniu, jest mało prawdopodobne, aby całkowicie odpowiadała za ogólne różnice między regionami.
Inną możliwą przyczyną zmienności tempa alloplastyki są różnice w preferencjach pacjentów. Chociaż wykazano, że artroplastyka stanowi lepszą alternatywę dla postępowania medycznego w celu poprawy funkcji i zmniejszenia bólu u pacjentów z chorobą zwyrodnieniową stawu kolanowego, 1-3,41 wiąże się z niewielkim ryzykiem zgonu lub długotrwałych powikłań, które mogą obejmować zakażenie, uraz neurologiczny i potrzeba reoperacji. Preferencje pacjentów powinny zatem odgrywać rolę w określaniu wskaźników endoprotezoplastyki stawu kolanowego według płci, rasy lub grupy etnicznej i regionu. Poprzednie badania pokazały, że czarni pacjenci są mniej skłonni niż biali pacjenci poddani ryzykownym zabiegom kardiochirurgicznym, w dużej mierze dlatego, że są mniej zaznajomieni z procedurami.36 Murzyni wykazują mniejszą pewność co do skuteczności wymiany stawu biodrowego lub biodrowego, 42 sugerując, że brak informacji o zagrożeniach i korzyściach 43, w połączeniu z ogólną nieufnością wobec systemu opieki zdrowotnej, 44 jest częściowym wyznacznikiem zaobserwowanych niższych wskaźników operacyjnych.
Badania te podnoszą pytanie, które już zostało przedstawione w literaturze na temat regionalnej zmienności w stawkach interwencji w służbie zdrowia: Która stawka jest właściwa. 45 Przypuszczalnie, właściwą stawkę można by osiągnąć, gdyby procedura była przeprowadzona u każdego pacjenta, który mógł klinicznie czerpać korzyści z to i kto chciał tego zrobić
[patrz też: lek bez recepty na trądzik, otręby ryżowe, drenaż limfatyczny cena ]
[podobne: migotanie w oku, implanty zeby, drenaż limfatyczny cena ]