Rozwój autoprzeciwciał przed klinicznym początkiem tocznia rumieniowatego układowego ad 6

Akumulacja autoprzeciwciał układowych tocznia rumieniowatego. Krzywa pokazuje średnią liczbę rodzajów autoprzeciwciał w stosunku do czasu rozpoznania tocznia rumieniowatego układowego. Oceniono siedem autoprzeciwciał, które wiążą składniki komórkowe (przeciwciała przeciwjądrowe), Ro, La, dwuniciowe DNA, Sm, fosfolipid i nukleonukleoproteinę jądrową. Czas diagnozy i mediana czasu pierwszego wystąpienia dowolnego kryterium klinicznego przydatnego do klasyfikacji tocznia rumieniowatego układowego (początek kliniczny) wskazano strzałkami. Ponieważ prawie wszyscy pacjenci nabyli również autoprzeciwciała przed rozpoznaniem SLE, obliczyliśmy czas od pojawienia się poszczególnych autoprzeciwciał na pojawienie się jakiejkolwiek klinicznej manifestacji SLE. Próbki surowicy uzyskane przed pojawieniem się klinicznej manifestacji SLE były dostępne dla 115 ze 130 pacjentów. U większości pacjentów z dodatnim mianem przeciwciał (90 procent) przeciwciała pojawiły się przed pojawieniem się pierwszego objawu klinicznego. Rzeczywiście, analiza danych według czasu od pierwszego wykrycia każdego przeciwciała do początku pierwszego kryterium klinicznego (niezgodnego z przeciwciałami) dla SLE wykazała postępujący charakter tego zaburzenia (Tabela oraz Figura i Figura 2). Ponad 90 procent pacjentów, którzy byli kiedykolwiek pozytywnie nastawieni do przeciwciał przeciwjądrowych, anty-Ro, anty-La, antyfosfolipidowych lub dwuniciowych DNA mieli pozytywny test na długo przed pierwszą kliniczną manifestacją SLE. Jednak początkowe wykrycie przeciwciał przeciwjądrowych o nazwie rybonukleoproteiny i przeciwciał przeciwko Sm (średni okres przed rozpoznaniem, 1,2 roku) wykazywało tendencję do zbiegania się z początkiem klinicznych objawów SLE (średnia przerwa, 1,5 roku).
Nabycie autoprzeciwciał
Tempo pojawiania się nowych typów autoprzeciwciał stopniowo wzrastało aż do rozpoznania SLE. To nabycie przeciwciał w roku poprzedzającym diagnozę praktycznie ustało w momencie rozpoznania (ryc. 2). Sześć lat przed rozpoznaniem pacjenci mieli średnio 1,47 z 7 typów przeciwciał zmierzonych w tym badaniu. Liczba ta wzrosła do 2,58 wraz z pojawieniem się pierwszego kryterium klinicznego, a następnie do 3,01 przy diagnozie. Ten proces powstawania swoistości autoprzeciwciał zatrzymał się w momencie rozpoznania, przy czym tylko 3,07 swoistości wystąpiło dopiero w pięć lat po rozpoznaniu.
Dyskusja
Spodziewane złożenie Repozytorium Serum Obrony jest dużym, wyjątkowym zasobem, który dostarczył możliwości zbadania rozwoju autoimmunizacji przed wystąpieniem choroby klinicznej u pacjentów ze SLE. Z tych obserwacji wynika wiele ważnych wniosków. Niektóre autoprzeciwciała (przeciwciała przeciwjądrowe, anty-Ro, anty-La i antyfosfolipidowe) zwykle poprzedzają początek SLE przez wiele lat. Inne (przeciwciała przeciwko rybomukleoproteinom anty-Sm i przeciwjądrowym) pojawiają się zwykle na kilka miesięcy przed diagnozą, w czasie, gdy pojawiają się charakterystyczne objawy kliniczne. Przeciwciała przeciw dwuniciowemu DNA są pośrednie między tymi dwiema grupami przeciwciał. Ten wzór jest zgodny ze znanymi doniesieniami o dodatnich testach na przeciwciała przeciwjądrowe, anty-Ro, anty-La i antyfosfolipidowe przed diagnozą SLE, 14-19 oraz z faktycznym brakiem raportów pozytywnych testów dla anty Sm i anty Dwuniciowe przeciwciała DNA przed diagnozą kliniczną.
Nasze wyniki są również skorelowane z obserwowaną częstością tych autoprzeciwciał w normalnej populacji i ich znanym związkiem z aktywnością choroby. 20,21 Przeciw-Ro, anty-La, antyfosfolipid i przeciwciała przeciwjądrowe są w rzeczywistości stosunkowo powszechne u normalnych osób, które nigdy nie miały objawy kliniczne choroby reumatycznej
[hasła pokrewne: toxo igg cena, badania w 3 trymestrze ciąży, przychodnia na żelaznej ]
[przypisy: proteza bezklamrowa, zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci, biofazolin ]