Transformowanie czynników wzrostu 1 i w przewlekłych chorobach wątroby w wyniku terapii interferonem Alfa ad 6

Dla każdego pacjenta wyniki dla indeksu całkowitego i niektórych subindeksów porównano z poziomami mRNA TGF.1 w tej samej próbce biopsyjnej. Ekspresja mRNA TGF.1 korelowała bezpośrednio z całkowitym wskaźnikiem (r = 0,73, P <0,001) i niektórymi subindeksami (fragmentaryczna martwica: r = 0,67, P <0,001, zwłóknienie: r = 0,69, P <0,001, uszkodzenie zrazikowe: r = 0,54, P <0,005 i zapalenie w portalu: r = 0,53, P <0,01). Ekspresja mRNA histonu H3 i TGF. w przewlekłej chorobie wątroby
Figura 5. Figura 5. Reprezentatywna analiza Northern Blot mRNA histonu TGF.1, TGF. i H3 w próbkach wątroby. Cząsteczki mRNA TGF. i H3 wykryto u pacjentów z marskością wątroby, ale były one słabo wykrywalne u pacjentów z przewlekłym zapaleniem wątroby lub pacjentami z grupy kontrolnej. Ekspresję mRNA dehydrogenazy gliceraldehydo-3-fosforanowej (GAP) pokazano dla porównania.
Aby ocenić poziom aktywności proliferacyjnej w wątrobach 42 pacjentów i grupy kontrolnej, zbadaliśmy ekspresję mRNA genu histonowego H3 w próbkach wątroby. H3 mRNA wykryto za pomocą analizy Northern blot próbek (ryc. 5) u wszystkich 22 pacjentów z marskością wątroby, ale tylko u 11 z 20 pacjentów (55 procent) z przewlekłym zapaleniem wątroby (p <0,01 według dokładnego testu Fishera). H3 mRNA wykryto również u 8 z 12 pacjentów kontrolnych, chociaż w bardzo małych ilościach (ryc. 5).
Wzór ekspresji mRNA TGF. był podobny do histonu H3 (ryc. 5). MRNA TGF. był wykrywalny u wszystkich pacjentów z marskością wątroby iu 60% pacjentów z przewlekłym zapaleniem wątroby (p <0,01 według dokładnego testu Fischera) i był obecny w bardzo małych ilościach u 4 z 12 pacjentów kontrolnych. Jednak intensywność prążków TGF. w Northern blot była niższa niż w przypadku mRNA histonowego H3 (ryc. 5) i blisko granicy czułości metody. Tak więc, chociaż oznaczenia mRNA histonowego H3 u wszystkich pacjentów można było zastosować do analizy ilościowej, ilościowe oznaczenie mRNA TGF. było możliwe tylko u 16 pacjentów. W tych próbkach ekspresja mRNA histonowego H3 korelowała z ekspresją mRNA TGF. (r = 0,70, P <0,01, dane nie pokazane).
Wpływ leczenia interferonem
Ekspresja mRNA TGF.1
Figura 6. Figura 6. Reprezentatywna analiza Northern Blot mRNA TGF.1 w próbkach wątroby od pacjentów z przewlekłą chorobą wątroby Nietraktowanych lub leczonych interferonem. Bloty przedstawiono dla pacjenta kontrolnego, pacjentów z marskością wątroby, pacjentów z przewlekłym zapaleniem wątroby i pacjentów zakażonych wirusem zapalenia wątroby typu C leczonych interferonem (IFN) przez rok. Należy zauważyć, że u pacjentów leczonych ekspresja mRNA TGF.1 była znacznie niższa niż u nieleczonych pacjentów, z wyjątkiem jednego nieleczonego pacjenta z przewlekłym zapaleniem wątroby i prawidłową aktywnością fibrogenną (trzecia ścieżka od lewej, członek grupy z prawidłową aktywnością fibrogeniczną pokazaną na Fig. 4). Ekspresję mRNA dehydrogenazy gliceraldehydo-3-fosforanowej (GAP) pokazano dla porównania.
Osiem pacjentów z przewlekłym zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu C (marskość lub przewlekłe zapalenie wątroby) i dużą aktywnością fibrynogenną było leczonych przez rok interferonem, jak opisano w Metodach. Sześciu z tych pacjentów (ryc. 4) miało utrzymującą się kliniczną odpowiedź na leczenie, z normalizacją poziomów peptydu typu III prokolagenu (stężenie przed
[podobne: dexacaps, prześwietlenie zębów, drenaż limfatyczny cena ]