Transformowanie czynników wzrostu 1 i w przewlekłych chorobach wątroby w wyniku terapii interferonem Alfa ad 7

U wszystkich tych sześciu pacjentów ekspresja mRNA TGF.1 w wątrobie była w prawidłowym zakresie pod koniec okresu leczenia i nie różniła się od ekspresji u nieleczonych pacjentów z prawidłową aktywnością fibrogenną lub u pacjentów kontrolnych. Ekspresja mRNA TGF.1 była prawidłowa u jednego pacjenta, który miał jedynie przejściową odpowiedź na interferon (wskazany gwiazdką na ryc. 4), ale pozostawał wysoki u pacjenta, który nie reagował na leczenie (wskazany przez kwadrat na ryc. 4). poziom peptydu typu III w surowicy u tego pacjenta wynosił 16,0 pg na litr po terapii). Reprezentatywne analizy Northern mRNA TGF.1 w wątrobianych próbkach pacjentów leczonych interferonem i nieleczonych pokazano na Figurze 6. Ekspresja mRNA była znacznie niższa u leczonych i kontrolnych pacjentów niż u nieleczonych pacjentów, z wyjątkiem jednego pacjenta. z przewlekłym zapaleniem wątroby i prawidłową aktywnością fibrogeniczną, u których występowały niskie poziomy mRNA TGF.1 (trzecia ścieżka od lewej, ryc. 6). H3 Histone Ekspresja mRNA i uraz tkanki
Rycina 7. Ryc. 7. Wpływ terapii interferonowej na ekspresję mRNA Histonic H3 Histone u pacjentów z przewlekłym zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu C. Zawartość mRNA H3 w każdej próbce normalizowano do mRNA dehydrogenazy gliceraldehydo-3-fosforanowej, jak opisano w Metodach.
Symbole przedstawiają tych samych pacjentów, których pokazano na rycinie 4. CIR oznacza marskość i przewlekłe zapalenie wątroby typu CH.
Tabela 1. Tabela 1. Zmiany wskaźnika aktywności histologicznej i subindeksów u pacjentów z przewlekłym zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu C, którzy zareagowali na terapię interferonem * Ekspresja mRNA H3 histonowego u pacjentów leczonych interferonem była podobna do tej u pacjentów kontrolnych (Ryc. 7). Dotyczyło to nie tylko sześciu pacjentów, którzy odpowiedzieli na interferon, ale także dwóch pacjentów, u których wystąpiła przemijająca odpowiedź lub brak odpowiedzi na leczenie (oznaczone gwiazdką i kwadratem na ryc. 7). Zniknęły zmiany w obrębie wrota i zrazikowego zapalenia oraz stopnia uszkodzenia histologicznego (Tabela 1) u siedmiu pacjentów, u których wystąpiła odpowiedź na leczenie (sześciu pacjentów z trwałą odpowiedzią i jedna z odpowiedzią przejściową).
Dyskusja
Chociaż szczegółowo opisano zmiany w budowie wątroby, które występują w marskości, patogeneza zwłóknienia w tym procesie jest w dużej mierze nieznana. Kolageny typu I i III, obecne w przybliżeniu w równych ilościach, stanowią około 80 procent całkowitej zawartości kolagenu w prawidłowej wątrobie ludzkiej.1, 4 5 6 7 W zwłóknieniu zwiększają się ilości kolagenu, ale wzrost kolagenu typu I na ogół większe niż w Typie III, zwiększając dwukrotnie stosunek Typu I do Typu III do czterokrotności 1, 4, 5 Nie wiadomo, czy zmiany te wynikają ze zwiększonej syntezy kolagenu, zmniejszonej degradacji kolagenu, czy z obu.
Wyrażanie mRNA prokolagenu typu I w wątrobie jest dobrym wskaźnikiem aktywności fibromagnetycznej.7, 40 Poziom peptydu prokolagenu typu III służy również jako marker dla fibrynogenezy wątroby, chociaż część peptydu może pochodzić z degradacji kolagenu.1, 4, 7, 41 Stwierdziliśmy, że ekspresja mRNA TGF.1 w wątrobie korelowała bezpośrednio zarówno z poziomem wątrobowym mRNA prokolagenu typu I, jak i poziomem peptydu kolagenu typu III w surowicy.
[więcej w: przychodnia na żelaznej, otręby ryżowe, opokan keto ]