Transformowanie czynników wzrostu 1 i w przewlekłych chorobach wątroby w wyniku terapii interferonem Alfa ad 8

U pacjentów ze zwiększoną aktywnością fibrogenną (wskazaną przez wysoki poziom peptydu prokolagenu typu III w surowicy) ekspresja mRNA wątrobowego TGF.] była 2 do 14 razy większa niż u pacjentów kontrolnych. Wyniki te wskazują, że synteza kolagenu jest ważnym składnikiem fibrynogenezy w przewlekłej chorobie wątroby i jest zgodna z pracą Annoni i wsp. 42. Ponadto, wyniki sugerują, że TGF.1 może odgrywać rolę w patogenezie zwłóknienia w przewlekłym zapaleniu wątroby i zapaleniu wątroby. marskość. W hodowanych komórkach TGF.1 stymuluje syntezę kolagenów i innych składników macierzy pozakomórkowej i hamuje ich degradację. 16 17 18 19 20 Ponadto TGF.1 jest zdolny do aktywowania lipocytów, komórek, które są prawdopodobnie głównym miejscem syntezy białek macierzy w przewlekłej chorobie wątroby.1, 4, 6, 7, 21 22 23 24, 43 44 45 46 48 49 Równoległy wzrost wątrobowych mRNA TGF.1 i prokolagenu stwierdzono w modelach eksperymentalnych zwłóknienia wątroby [21, 24]. W szczególności, Nakatsukasa i wsp.24 stwierdzili podwyższony poziom mRNA TGF.1 w lipocytach, miofibroblastach i fibroblastach u szczurów z tetrachlorkiem węgla- indukowane zwłóknienie wątroby. We wczesnych stadiach zwłóknienia mRNA TGF.1 wykryto również w komórkach zapalnych infiltrujących wątrobę. Podobne badania są konieczne, aby określić, które komórki mogą być źródłem mRNA TGF . w wątrobach pacjentów z przewlekłym zapaleniem wątroby lub marskością wątroby. Niemniej jednak, rozsądne jest spekulować, że w rozwoju marskości, TG.1 wytwarzany przez lipocyty i być może inne komórki nie-miąższowe indukuje syntezę kolagenu w tych samych komórkach.
Znaczna część pacjentów z przewlekłym wirusowym zapaleniem wątroby typu C uległa poprawie w trakcie leczenia interferonem alfa.50 51 52 53 Chociaż odpowiedź na leczenie była czasami przemijająca, zrazikowe i okołoportowe zapalenie wątroby uległo regresji u wielu pacjentów. W ramach większego badania nad wpływem tej formy interferonu u pacjentów z przewlekłym wirusowym zapaleniem wątroby typu C 32, określiliśmy ilość mRNA TGF.1 i mRNA prokolagenu typu I w próbkach wątroby od pacjentów leczonych interferonem przez rok. Pacjenci, którzy odpowiedzieli na leczenie, normalizowali biochemiczne wskaźniki fibrogenezy (poziom białka prokolagenu typu III i ekspresję mRNA prokolagenu typu I w wątrobie) i prawidłowe ilości mRNA TGF.1 w wątrobie na końcu leczenia. Chociaż liczba badanych pacjentów była mała, wyniki sugerują, że leczenie interferonem zmniejsza fibrogenezę. W tym i innych badaniach, 50, 52, 53, wynik histopatologiczny dla zwłóknienia wątroby niewiele się zmienił podczas leczenia, chociaż zmniejszyły się wyniki zapalenia w portalu, fragmentarycznej martwicy i zrazikowego uszkodzenia. Być może degradacja i resorpcja tkanki włóknistej wymaga więcej niż 12 miesięcy, tak jak ma to miejsce w przypadku pacjentów z marskością wątroby leczonych kolchicyną. [54] Nie wiemy, czy wpływ interferonu na mRNA prokolagenu typu I jest konsekwencją jego działania na ekspresję TGF.31 lub czy efekt zależy od hamowania replikacji wirusa. W eksperymentalnych modelach zwłóknienia wątroby, które nie wiązały się z infekcją wirusową, interferon gamma zmniejszał ekspresję mRNA prokolagenu I i III w komórkach wątroby w sposób zależny od dawki, zarówno in vivo, jak i in vitro.55
MRNA TGFa wykryto w wątrobach wszystkich pacjentów z guzkami regeneracyjnymi, ale tylko u niektórych pacjentów z przewlekłym zapaleniem wątroby, ale bez marskości
[przypisy: dexacaps, tramal ulotka, otręby ryżowe ]