Transformowanie czynników wzrostu 1 i w przewlekłych chorobach wątroby w wyniku terapii interferonem Alfa czesc 4

Normalne wartości (średnia . SD, 9,9 . 1,0 .g na litr) zostały ustalone na podstawie pomiarów w surowicy u 12 zdrowych osób (4 kobiety i 8 mężczyzn w wieku od 29 do 49 lat, średni wiek 39 lat). Wirusowe markery
Komercyjnie dostępne zestawy testów radioimmunologicznych wykorzystano do wykrywania antygenów powierzchniowych i antybiotyków wirusa zapalenia wątroby typu B; przeciwciała przeciwko antygenom powierzchniowym, ei rdzeniowym; oraz przeciwciała przeciwko delta zapaleniu wątroby (AUSRIA II, AUSAB, CORAB, zestaw HBe i zestaw anty-Delta, Abbott Laboratories, North Chicago). Poziomy DNA wirusa zapalenia wątroby typu B i aktywności polimerazy DNA mierzono za pomocą hybrydyzacji kropek i reakcji enzymatycznej, jak opisano wcześniej.37, 38. Przeciwciała przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu C i HIV-1 zostały określone za pomocą testu immunoenzymatycznego (Ortho, Raritan, NJ, i Abbott Laboratories, odpowiednio).
Biopsje wątroby
Próbki biopsyjne oceniano pod względem stopnia okołoporodowego, bramkowego i zrazikowego stanu zapalnego i zwłóknienia według systemu punktacji Knodella i wsp.39. Próbki kodowane były badane przez patologa, który nie znał ich źródła.
Analiza statystyczna
Wyniki przedstawiono jako średnie . SD. Wyniki oceniano na podstawie analizy wariancji, regresji wielomianowej, testu Manna-Whitneya, testu rang podpisu Wilcoxona i dokładnego testu Fishera.
Wyniki
Figura 1. Figura 1. Stężenia w surowicy peptydu Procollagen typu III w odniesieniu do wątrobowej ekspresji proklagenu .1 (1) mRNA (A) i aktywności ALT w surowicy (B) u pacjentów z przewlekłą chorobą wątroby (.) i pacjentami kontrolnymi (.). W Tablicy A zawartość mRNA prokolagenu .1, (I) u 34 pacjentów i 12 pacjentów kontrolnych znormalizowano do mRNA dehydrogenazy gliceraldehydo-3-fosforanowej, jak opisano w Metodach, i wyrażono w jednostkach absorbancji densytometrycznej. Średnie (. SD) wartości prokolagenu w surowicy krwi w grupie kontrolnej wynosiły średnio 10,0 . 0,3 .g na litr (zakres od 8,6 do 11,6).
Panel B pokazuje aktywność ALT w surowicy u 40 pacjentów z przewlekłą chorobą wątroby i 12 pacjentów z grupy kontrolnej. Średnia (. SD) w grupie kontrolnej wynosiła 25 . 4 U na litr (zakres od 18 do 32).
Figura 2. Figura 2. Reprezentatywna analiza Northern Blot mRNA TGF. 1, Procollagen. (I) i dehydrogenazy 3-fosforanu glicerolu-3 (GAP) w próbkach wątroby od pacjentów kontrolnych, pacjentów z przewlekłym zapaleniem wątroby i pacjentów z marskością wątroby. Figura 3. Figura 3. Ekspresja mRNA TGF.1 wątroby w odniesieniu do stężenia w surowicy peptydu Procollagen typu III u 42 pacjentów z przewlekłą chorobą wątroby (.) i 12 pacjentami kontrolnymi (.). Zawartość mRNA TGF.1 znormalizowano do mRNA dehydrogenazy gliceraldehydo-3-fosforanowej i wyrażono w jednostkach absorbancji densytometrycznej.
Ekspresja mRNA TGF.1 i fibrogeneza Najpierw ustaliliśmy, czy różne wskaźniki fibrynogenezy korelowały ze sobą u 42 pacjentów z przewlekłym zapaleniem wątroby lub marskością wątroby. Ekspresja mRNA prokolagenu typu I w próbkach wątroby w analizie Northern blot korelowała bezpośrednio z poziomem peptydu aminoterminalnego prokolagenu typu III (r = 0,91, P <0,001) (ryc. 1A). Ponadto, poziomy peptydu prokolagenu typu III w surowicy korelowały znacząco z poziomami ALT w surowicy (r = 0,84, p <0,001) (ryc. [przypisy: migotanie w oku, zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci, toxo igg cena ]