Wysokie miana wirusa cytopatycznego w osoczu pacjentów z objawową pierwotną infekcją HIV-1 ad

Poziom glukozy w surowicy wynosił 6,6 mmol na litr (117 mg na decylitr). Wszystkie rutynowe plamy, hodowle i testy serologiczne płynu mózgowo-rdzeniowego były ujemne. Surowica była ujemna dla przeciwciała HIV-1 w teście immunoenzymatycznym (ELISA), ale dodatnim dla antygenu p24 HIV-1. HIV-1 wyizolowano zarówno z komórek jednojądrzastych z krwi obwodowej, jak i z krwi obwodowej (PBMC). Stan pacjenta poprawił się powoli w ciągu siedmiu dni w szpitalu, z gorączką i powrotem liczby białych krwinek do normy, ale odnotował uporczywe złe samopoczucie i łatwe męczenie. Trzy tygodnie po wystąpieniu objawów na jego klatce piersiowej stwierdzono rumieniową plamkę, która ustąpiła w ciągu dwóch tygodni. W tym czasie odnotowano również powiększenie węzłów chłonnych i powiększenie śledziony. Jego bezwzględna liczba limfocytów CD4 wynosiła 0,358 x 109 na litr (358 na milimetr sześcienny) 16 dni po wystąpieniu objawów i 0,971 x 109 na litr (971 na milimetr sześcienny) po 40 dniach. Doustna owłosiona leukoplakia odnotowano siedem tygodni po wystąpieniu objawów i nadal występowała pięć miesięcy po wystąpieniu objawów, po którym odnotowano drażnienie doustne.
Pacjent 2
Wcześniej zdrowy, 25-letni homoseksualny mężczyzna pojawił się na pogotowiu po trzech dniach gorączki, bólu głowy, bólu mięśni i nudności. Był gorączkowy (temperatura do 39,4 ° C). Jego badanie fizykalne było istotne tylko w przypadku stolców o dodatnim pladze krwi. Dostał diagnozę ostrego zespołu wirusowego i został zwolniony. Jego symptomy utrzymywały się nieprzerwanie, a dwa dni później został przyjęty do szpitala. Przy przyjęciu zgłosił gorączkę, dreszcze, ból głowy, bóle mięśni, ospałość, osłabienie, anoreksję, nudności i duszność podczas wysiłku. Test ELISA na przeciwciało HIV-1 przeprowadzono cztery miesiące przed przyjęciem do badania negatywnego. Pacjent zgłosił częste homoseksualne spotkania z trzema partnerami o nieznanym statusie HIV-1 w ciągu sześciu miesięcy przed wystąpieniem objawów, a on nie zgłosił żadnego dożylnego zażywania narkotyków. Badanie fizykalne ujawniło temperaturę 38,3 ° C, wstrzyknięte twardówki, rumieniową gardło oraz adenopatię szyjną i pachwinową. Wyniki laboratoryjne w momencie przyjęcia wykazały, że liczba białych krwinek wynosiła 2,4 x 109 na litr, przy 0,39 neutrofili, 0,53 limfocytach, 0,07 monocytach i 0,01 bazofilach. Hematokryt wynosił 0,43, a liczba płytek 124 × 109 na litr. Poziom elektrolitów był prawidłowy, a poziom kreatyniny wynosił 130 .mol na litr (1,5 mg na decylitr). Wyniki badań czynności wątroby i klatki piersiowej były prawidłowe. Hodowle krwi i moczu były sterylne. Test oczyszczonej proteiny dla gruźlicy był ujemny z pozytywną kontrolą. Test Monospot i ELISA dla przeciwciała HIV-1 były negatywne, ale surowica pacjenta była silnie pozytywna dla antygenu p24. Jego osocze i PBMC wyhodowały HIV-1 w hodowli tkankowej. Gorączka ustąpiła wkrótce po przyjęciu do szpitala i został wypisany w czwartym dniu szpitala. Pacjent zgłosił, że jego gorączka, bóle mięśniowe, anoreksja i zmęczenie utrzymywały się przez 10 dni po wypisaniu, a adenopatia szyjki i pachwinowa pozostała niezmieniona 3 miesiące później. Jego bezwzględna liczba CD4 wynosiła 0,739 x 109 na litr (739 na milimetr sześcienny) 7 dni po wystąpieniu objawów i 0,455 x 109 na litr (455 na milimetr sześcienny) po 48 dniach.
Pacjent 3
Poprzednio zdrowy, 25-letni homoseksualny mężczyzna stał się gorączkowy (temperatura do 39,4 ° C) i miał ból gardła, anoreksję, złe samopoczucie, bóle mięśni, bóle stawów oraz sporadyczne nudności i wymioty
[hasła pokrewne: kiedy badania prenatalne, dyżury aptek tarnobrzeg, gumtree szczecin ]